הפיכת בתי קברות עירוניים לגנים בוטניים ולמרחבים ציבוריים ירוקים

עם תערוכת “גן הזמן” והווידיאו שנערך בלומיון, מציע האמן החזותי הברזילאי פזה את הרעיון שלו להגדיר מחדש בתי קברות ישנים ומוזנחים בעיר הולדתו סאו פאולו ולהפוך אותם לגנים בוטניים ומגוונים ביו-מגוונים ביולוגיים.

הוויכוח סביב מרחבים ציבוריים ואופן השימוש בהם הוא לרוב מחלוקת. לאן הולכים הפארקים והשטחים הירוקים? מה צריך לעשות עם הבניינים הישנים והנטושים האלה? איך נוכל לספק חללים פתוחים ומהנים לנוכח גידול אוכלוסייה בורח בערים ובפרברים הגדולים?

עם “Jardins do Tempo”, הפורטוגזית ל”גנים של זמן “, הציע האמן החזותי הברזילאי פזה והציג את הרעיון העיצובי שלו להפיכת ארבעה בתי קברות בסאו פאולו, ברזיל, למרחבים ציבוריים יפים. ההצעות לארבעת בתי הקברות מתרכזים ברעיון של גן בוטני עם תשתיות להתארגנות ופנאי, אכילה, חינוך ואתלטיקה. בסך הכל ייצר הפרויקט שטח של 1.3 מיליון מ”ר (~ 320 דונם) של שטח פתוח לחלוטין לקהל הרחב, כולל אגמים ותצוגה מגוונת ביולוגית של הצומח הברזילאי.

לדברי מגנוליה קוסטה, אוצרת התערוכה, “היא מורכבת מהצעת האוכלוסייה בארבעה גנים בוטניים שונים המעובדים עם מיני פלורה ברזילאים באזורים ציבוריים המשמשים אך ורק לקבורה. לאחר שימוש חוזר, המרחבים הללו יוכנסו מחדש בתרבות העירונית כך שניתן יהיה ליהנות מהם לפגישות ופגישות קהילתיות, לאורך תפקידם העיקרי. “

מכיוון ש”גני הזמן “מתמקד בבית הקברות, העיצוב נעוץ מטבעו במושג התרבות. ההצעה מתקרבת לתצורה מחדש של בית הקברות בשלושה אופנים, כולל חללי קבורה, פארקים בוטניים ואזורי פנאי חברתיים. לדברי קוסטה, הטריפקטה הזו באה לידי ביטוי בשלוש צורות הביטוי של הפרויקט, כולל פלסטיק, נוף ופדגוגי. לבסוף, הפרויקט שוקל את העבר, ההווה והעתיד, את שלושת הממדים הזמניים. בסך הכל, מיזוג זה של “שלשות” מהווה בסופו של דבר את מה שפאז מכנה את יסודות התרבות: פעולה, הפקה וזיכרון.

פזה, שמקורו בהנדסה חקלאית, עבד על הפרויקט ועל האסתטיקה החזותית שלו למעלה משמונה שנים. התערוכה הייתה זמינה במספר שפות והיא כללה למעלה מ- 110 יצירות חדשות של האמן, כולל רישומים, צבעי מים, רישומי ארכיטקטורה, תצלומים ועוד. הסרטון לתערוכה, שאורכו כעשרים דקות (הגרסה המקוצרת מוצגת בפוסט בבלוג זה), הציג דגמי תלת מימד והנפשות מפורטות עשירות כדי לתקשר את היופי הטבעי והנוף השופע של הגנים הבוטניים המוצעים.

באמצעות החומרים הוויזואליים, בשילוב עם הווידיאו של התערוכה, הדגישה פזה כי התערוכה “מזמינה את המבקר להכיר את הפוטנציאל של זרע שנטוע במקום בו מגע עם עושר החיים הוא תמריץ לטפח שלום. בגן מופיע מעגל החיים בכל השלבים, ומעדיף את זיכרון העבר ואת השלכת העתיד. הגן הוא מקום להשתתף בו בתרבות.

הצעת “Jardins do Tempo” הוצגה במרכז התרבות Banco do Brasil São Paulo במשך חודשיים בשנת 2019, ובמשך תקופה זו היא משכה למעלה מ 30,000 מבקרים.

ביצוע האנימציות בלומיון

כחלק מהפרויקט, משתתף לומיון גילסון אנטונס השתתף בייצור דגמי התלת מימד והאנימציות של לומיון, תוך שימוש ב- 3ds Max לצורך דוגמנות ו- לומיון 9.5 לפרויקטים העיבוד.

בסך הכל, סייע גילסון בהפקת ארבעה סרטונים של כחמש דקות כל אחד ב- 25 FPS. בשל שילוב הווידאו המזלזל, כמו גם סוגיות של הגדרות צמצם העדשות ומהירות המצלמה, ההנפשות עוצבו מחדש לתקן ה- 23.976 FPS ואותו צבע צבעים כמו סרטוני מזל”ט.

העיבוד הסופי של כל רצף ארך כ -17 שעות (איכות 5 כוכבים, Full HD) עם כרטיס גרפי GTX 1080Ti (מפרטים נוספים בפוסט הפרויקט), בסך הכל כ -68 שעות טיוח במשך 20 הדקות הווידיאו ששימשו בתערוכה. .

* זכויות יוצרים על התמונות: Pazé / CCBB Divulgação.

חדש בערוץ יוטוב שלנו

עדכונים מעמוד הפייסבוק שלנו

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

תאם הדגמת לומיון!

נרצה להדהים אתכם עם הדגמה של לומיון אונליין!

מה שאתם צריכים לעשות זה להשאיר פרטים ואנחנו נדהים אתכם עם הדגמה שתפיל אתכם מהרגליים!